Yö oli edelleen vaivaavan niskan takia heikosti nukuttu. Mutta se ei paljoa murehdittanut, koska Antti tulee tänään. Heidi koputteli minun ovelle klo 7.20. Yuki oli heräilemässä ja yllätykseksi lauloimme hänelle ”Happy Birthday” ja meillä oli Natan koristelema kakku hänelle. ”Kakkukahvit” nautimme parvekkeella.

Yukin synttärikakku

Yuki kävi minun luonani. Hän halusi nähdä Ipu Hekeni ja tutustui samalla hula- ja tatuointikirjoihini, joita olin ostanut. Sovimme Yukin kanssa, että menemme yhdessä päivälliselle. Heidi oli kipeä ja jäi kämppääm nukkumaan. Minä ja Nata lähdimme shoppailemaan. Torilta löytyi ihan liikaa kaikenlaista hawaii-kamaa, varsinkin koruja kivestä, lasista, luusta, hopeasta, puusta.

Rantakadulla oli pieni puutalokylä, jossa oli erilaisia putiikkeja. Niistä löytyi mm. toppeja, bikinejä ja mekkoja. Ukulelekaupassa Nata kokeili erilaisia. Hänen teki vähän mieli omaa ukulelea, (koska on soittanut kitaraa) mutta jäi vielä miettimään asiaa. Myyjä oli ruotsalainen ja soitti viulua. Hän kutsui meitä tämän iltaiseen konserttiin ravintolaan.

Kona Shopping Mall

Nata kokeilee mangopuista ukulelea.

187  Kona190  Kona

Välipalaksi söimme banaanit merta vasten rakennetulla kiviaidalla.

194  Kona200  KonaShoppailujen jälkeen valmistauduin iltaan. Kummallista, minua alkoi jännittää Antin tuleminen. Heidi voi vähän paremmin ja jaksoi lähteä meidän ja Yukin kanssa Bubba Gump’siin syömään. Söimme friteerattua rapua ja kalaa. Jännitys oli vienyt ruokahaluni, enkä jaksanutkaan kaikkea (niin kuin yleensä). Pilvinen päivä oli iltaa kohden muuttunut sateiseksi ja välillä tuli ihan kunnon rankkasade. Tytöt jäivät vielä ravintolaan kun minä hyvästelin Yukin ja lähdin taxilla Konan lentokentälle. Sade loppui päästyäni perille klo 19. Aurinko oli laskemassa. Minulla oli 45 minuuttia aikaa fiilistellä ennen kuin Antin kone laskeutuisi. Olin melkoisen täpinöissäni.

Kona Airport

Iso lentokone laskeutui jo klo 19.25 ja eipä se voinut olla mikään muu kuin Antin kone. Antin tuleminen toiselle puolelle maailmaa minun luokseni ja näkeminen vihdoinkin tuntui epätodelliselta. Meistä molemmista tuntui, ettemme ole vuoteen nähneet.

233 Kona AirportSaimme vuokrattua mustan Nissan Altimon Dollarin autovuokraamosta. Antti oli youtubesta harjoitellut etukäteen automaattivaihteisen käytöä. Sitten minun ohjeistuksella Konaan, onneksi ei ollut montaa kääntymistä. Pimeys vähän haittasi suunnistamista. Saimme matkalla hetkellisen rankkasateen päällemme. Tervetuloa vaan Hawaiille! Saimme parkkeerata ilmaiseksi hotellin pihaan.

Kun Antin järkyttävin nälkä oli sammutettu paahtoleivällä, menimme naapuriin tapaamaan Nataa ja Heidiä. He olivat myös innoissaan Antin saapumisesta. He olivat olleet tänä iltana ukulelekauppiaan konsertissa ja siellä oli soitettu Finlandia-hymni. Oli ollut varmasti mahtavaa kuulla se Hawaiilla.

Antilla ja minulla (varsinkin minulla) oli paljon kerrottavaa ja näytettävää kolmen viikon ajalta. Juttuja sieltä täältä matkan eri kohdista. Nukkumaan emme meinanneet malttaa vaikka Antti oli varmasti tosi väsynyt ja huomenna on pitkä päivä tulossa.