Aamulla heräiltyämme juttelimme pahan olon pois. Minä vaadin matkalta liikaa täydellisyyttä. Minun pitäisi muistaa, että on kyllin hienoa olla Hawaiilla 7 viikkoa, jokainen hotellihuone ei voi olla täydellinen. No ehkä tämä oli Sheratonin jälkeen liian suuri pudotus maan pinnalle. Paremmalla mielellä, söimme aamupalaa, Antti kävi salilla ja katsoimme Paavo Pesusientä. Sen jälkeen oli kiva pulahtaa kuumaan jacuzziin ja viileään uima-altaaseen.

Kahana Falls

Kahana Falls Pool

Klo 14.30 lähdimme Haleakala-retkelle. Ajoimme Kahuluihin, jossa lounastimme Panda Expressissä. Kylläpäs maistui hyvältä nuudeli, appelsiinikana ja sienet. Hyvää ruokaa edullisesti ja paljon, se on aina matkalla hyvä niin jaksaa turisteilla.

Panda Express

Haleakalaan oli Kahuluista paremmat opasteet kuin viime kerralla Paiasta. Pääsimme suoraan Haleakala Hwy:lle, jota pitkin ylös asti. Kuuntelimme ostamaani Kaumakaiwan CD:tä. Sopi tosi hyvin tunnelmaan, tyypillistä havaijilaista musiikkia, kahikoineen, rumpuineen ja chantteineen. Lani Kau Keha (meidän ”oma” biisimme) kertoo Haleakalan vuoresta eli sopii reissuumme täydellisesti ja tuntui niin nostalgiselta nyt olla siellä mistä tanssiessa liikkeillä kertoo.

Hyvän matkaa ylhäällä kävimme Visitor Centerissä vaihtamassa pitkät housut ja hupparit päälle. Kohta olimme taas pilvien korkeudella. Monet turistit tulivat shortseissa ja olivat aika kylmissään. Meitä ei palellut liikaa, kun tumputkin olivat tällä kertaa mukana. Pystyimme ihailemaan laskehtivaa aurinkoa yli puoli tuntia.

Matkalla ylös

050 Haleakala Sunset052 Haleakala Sunset071 Haleakala SunsetLaskeutuessamme suunnittelimme tulevia matkoja, minne haluaisimme eniten. Minun top 3 ovat nyt Ranskan Polynesia, Cookinsaaret ja Fiji. Olen ollut siellä vain lyhyen aikaa ollessani 15-vuotias. Antille tämä on ensimmäinen pitkä ulkomaanmatka. Häntä kiinnostavat eniten Amerikat Polynesian ja Australian lisäksi.

Huipulta Kahuluihin ajoi 1 ½ tunnissa ja sieltä Ka’anapaliin 45 minuutissa. Pimeä tuli nopeasti ja hyvin valaistulla hiljaisella tiellä ajaminen oli tunnelmallista. Times Marketissa kävimme Ka’anapalissa kaupassa ostamassa aamu- ja iltapalatarvikkeita.