Me ja seitsemän laukkuamme lähdimme viimeiseen saaren vaihtoon aikaisin aamulla. Kahuluin lähellä tankattiin, koska Avis hyväksyi vain tietyllä etäisyydellä tehdyt lopputankkaukset. Auton palautus oli kuitenkin yksinkertaista ja nopeaa. Avisin bussi vei meidät 50 metrin päähän lentokentälle. Itsepalvelu check-in ja ruumalaukut tiskille. Jokaisesta ruumalaukusta perittiin 17 $. Lento Hawaiian Airilla Honoluluun kesti vain reilun puoli tuntia. Mukavampi ja normaalimpi kyyti kuin viime kerralla Go Mokulelessa. Isompi lentokenttä ja laukkuja sai odottaa jopa yli puoli tuntia. Sillä aikaa oli hyvä keräillä retkiesitteitä.
Shuttlekyydit veivät turisteja Waikikiin hotelleihin. Pääsimme sellaiseen ja sovimme jo paluustakin 20.6. Meno-paluu 50 $, varmasti halvempi kuin taxi olisi.

Matka kesti noin tunnin. Ihmisiä jäi hotelleihinsa meitä aiemmin. Matkan varrella oli minulle tuttuja paikkoja, kuten Convention Center ja edellinen hotellimme, jotka esittelin Antille. Meidän Park Shore Hotel oli melkein Waikikin toisessa päässä (Diamond Headin puoleisessa). Hotellimme avarassa aulassa oli kutsuvat pehmeät sohvat. Reception-virkailija ajatteli, että meillä on ”special occasion” (eli honeymoon) ja saimme merinäköalahuoneen. Jees, sopii meille. Muuten neljännen kerroksen huone oli aika basic siisti hotellihuone.

Kun olimme purkaneet tavaramme, nälkä alkoi olla kohtuullisen kova. Lähdimme etsimään pizzaravintolaan Kalakaualta, Waikikin rantakadulta. Olo oli kotoinen, olinhan Waikikilla jo kolmatta kertaa. Paikat olivat tuttuja. Vaihteeksi oli kivaa olla suurkaupungissa. Päädyimme Kalifornialaiseen pizzaravintolaan. Pizzoja odotellessa teimme loppumatkan suunnitelmaa. Erinomaisten pizzojen jälkeen nautin vielä suklaasufflen jätskillä.001 Honolulu

Hotellihuoneeseen palasimme ABC:n kautta. Niitä on Waikikilla ainakin kaksi yhtä korttelia kohden. Iltapäivällä menimme kadun yli Waikiki Beachille hengaamaan. Vaikka se on Hawaiin suosituin ranta, niin ei se liian täynnä turisteja ollut. Kuuluisan pinkkihotellin edessä oli pehmein pohja, niin jäimme siihen uimaan. Lähellä oli hulaesityksiä pienellä lavalla. Niitä on Waikikilla varmaan joka ilta.

Waikiki Beach illalla.

Iltapala haettiin Mc Donald’sista huoneeseen. Netti toimi vain hotelliaulassa. Katselimme Stand Up Paddle – opetusvideon, ajatuksena, että kokeilisimme jonain päivänä.