Sea Life

Kevyen hotellihuoneaamiaisen jälkeen lähdimme bussilla 22 Makapu’u Pointin viereen Sea Lifeen. Bussimatka kesti tunnin. Pyöreän Shark tankin kautta pääsimme varsinaiselle Sea Life – alueelle. Mm. muutama pieni vasarapäähai uiskenteli siellä. Yleisöä ei ollut liikaa, joten melko pientä Sea Lifea oli helppo kiertää rauhassa. Isot tummaselkäiset rauskut lepattelivat matalassa altaassa. Menimme katsomaan delfiinishowta. Juontajan jenkkimäiseen täysin ylipirteään huutamiseen ei tottunut millään. Meille esiteltiin kaksi Atlantin pullonokkadelfiiniä, yksi Tyynenmeren pullonokkadelfiini ja maailman ainoa wolfin, eli miekkavalaan ja delfiinin risteytys. Wolfin oli tummempi ja pyöreäpäisempi kuin delfiinit.

411  Sea LifeTapasimme myös Etelä-Amerikan pingviinit ja minun suosikit, laiskat kovaääniset merileijonat, joita oli ainakin kahdeksan. Osa heistä otti aurinkoa kivisellä saarella, osa lillui vedessä. He kellivät selällään, pienet evämäiset tassut nipussa mahan päällä. Tuota täydellisen laiskaa olo oli kiva seurata.

Sea Lion

Olimme etukäteen varanneet itsellemme delfiinitapaamisen. Eettistä tai ei, niin halusin sen kokea, koska en ollut ikinä ollut sellaisessa. Olimme 15 hengen porukassa delfiinialtaassa, johon oli rakennettu kävelyteline noin metrin syvyyteen. Lasten lisäksi porukassa oli myös paljon aikuisia. Naarasdelfiini tuli meidän luokse. Saimme silittää hänen kumimaisen sileää ihoa. Ohjauksen jälkeen saimme jokainen poseerata leuasta pitäen ja antaa delfiinille pusun. Antti sanoi sen olevan elämänsä toiseksi paras ensisuudelma. Toinen delfiini tuli, jonka kanssa saimme ”tanssia”. Löimme kädet yhtä aikaa veteen ja delfiini nousi seisomaan, jotta voimme ottaa kiinni evistä.434  Sea Life
Olin etukäteen ajatellut, että delfiinitapaaminen olisi ollut liian lapsellista, mutta ei se siltä tuntunut ja kivaa se vain oli. Toki olisin vielä mieluummin halunnut tavata delfiinit meressä, aidossa ympäristössä. (No, sitten en ehkä oli saanut pussata.) Lounaaksi söimme hulihuli chicken burgerit. Sen jälkeen delfiinikuvat olivat valmistuneet ja ehdimme vielä klo 16 lähtevään bussiin takaisin Waikikiin. Pääsimme vaihdolla takaisin. Vaihtoaikaa on 2-6 tuntia, riippuen mikä kellonaika lukee lipussa, mistä se sitten johtuu… en tiedä.

Waikiki

Pienen lepäilyn jälkeen lähdimme Waikiki Beachille. Rantauduimme vakiopaikallemme pinkkihotellin edustalle. Surffareita oli kauempana ja pari harjoitteli SUPia. Isolle rannalle mahtui porukkaa ilman, että sitä tuntui olevan liikaa. 465  Waikiki Beach471  Waikiki Beach

Meressä saimme olla lähes kahdestaan. Aurinko oli laskemassa. Paratiisissa, Tyynenmeren aalloissa minua kosittiin.

Aloha Au Ia Oe (Minä rakastan sinua)

Sylikkäin meren syleilyssä, nautimme vielä jonkin aikaa. Sekaisin onnesta ja ihmeissään. Auringon laskua seurasimme vielä rannalla istuen. Lähdimme kävelemään hotellia kohti pitkin Waikikia, juuri kihlautuneena, mikä ihana tunne. Pysähdyimme matkalla Cold Stone Creameryssä. Antti nautti suklaapirtelön ja minä lämpimän brownien, jonka päällä oli vaniljajätskiä, suklaakastiketta ja kermavaahtoa. Niin namia, niin namia. Alakertamme ABC:stä ostimme Kalifornialaisen Mondavi Chardonnay-viinipullon.

”E Hoomau Maua Kealoha” (Kestäköön rakkautemme ikuisesti.). Kippistimme hotellihuoneessa Meille. Välipalaksi rypäliä. Kymmeneltä siirryimme samassa talossa olevaan Lulu’s baariin. Siellä oli hyvää musaa, tämän hetken biisien lisäksi joitakin ysäreitä. Saimme oman tarjoilijan. Hawaiian Blue, pari Mai Taita (paras tällä matkalla) ja Antille parit oluet. Baari oli sopivasti täynnä ja meininki oli hieno. Kun kengät lähtivät jalasta, ei tarvinnut pelätä lasinsiruja. Jenkkien lisäksi oli myös japanilaisia.

Kihlabileisiin

Hawaiian Blue

504 Engagement Party in Lulu's Bar508 Engagement Party in Lulu's Bar510 Engagement Party in Lulu's BarKahden jälkeen kun baari hiljentyi, kävimme mäkistä ostamassa Antille hampparin ja minulle mansikkasmoothien. Tunnelmallisesti Waikikin kiveykselle istumaan tummaa merta katsellen. Palasimme hotelliin. Ikimuistoinen päivä sai täydellisen lopun.