Heräilimme,  pirteinä klo 10. Partsilla söimme aamupalaksi keitettyä munaa ja kuppinuudelia. Altaan takana eilen yöllä olut pimeä aukko oli tosiaan meri, voi kuinka se meitä kutsui (niin myös se allas). Eli biksut päälle ja biitsille. Rantaa jatkui piiiitkälle molempiin suntiin. Hiekka oli hienoa ja valkoista. Porukkaa ei ollut liikaa, juuri sopivasti ettei ranta ollut ihan autio. Punaiset liput rannalla kertoivat sopivan kokoisista aalloista. Antti pinkoi heti niihin pyörimään. Pikkupoika taas vauhdissa. Sen verran minäkin joudui aaltojen pyörittämäksi, että biksut olivat pari kertaa lähteneet “sijoiltaan”. Testasimme hotellin päheen poolinkin. Voi sitä nautiskelua vedessä palmujen alla.DSC_0031DSC_0115DSC_0081

DSC_0136Klo 14 concierge tuli käymään sovitusti meidän luona. Hän kertoi vähän paikallisbusseista keskustaan ja esitteli retkimahdollisuuksia. Vesileikeissä oli tullut nälkä ja kävelimme sen noin 400 m zona hoteleran pääkadulle Boulevard Kukulkanille. Captains cove ravintola avautui laguuniin ja pikkuruiseen venesatamaan, ehkä hieman tyyris meidän makuun (kun lautasliinatkin sipaistiin meidän sylin), mutta olkoon tällä kertaa. Antti söi pehmoista pihviä uuniperunan kanssa ja minä ravunlihatäytteisiä katkarapuja riisin kanssa. Leipä oli peruspullaa, mutta ihanasti juustoista ja mausteista. Jälkkäri brownie jätskin kanssa (siis brownievillitykseni jatkui täälläkin) meni onneksi jaettuna molempiin napoihin.

Captain's cove restaurant

Captain’s cove restaurant

Ravintolan vierestä löytyi toinen pikkuruokamarket (eilisen oxxon lisäksi), josta ainakin sai kylmässä säilytettyä jugurttia (toisinkuin oxxossa jossa ne olivat lämpimässä). Muuten aika sama valikoima. Tallustelimme takaisin pikkuruokakassien ja vesikanisterin kanssa paratiisikyläämme. Kävimme pienellä iltakävelyllä rannalla. Pitkään ei rantahiekassa jaksanut kävellä. Aurinko laskehti laguuniin (eli toiselle puolelle maakaistaletta). Kuun nousemista seurasimme poolissa polskien.DSC_0149

Päivällistä tilasimme huonepalvelusta, olimme saaneet siitä mainoksen tänään käteen. Hinnat olivat edullisia, joten mikäpä siinä. Hirmuisen helpoksi on lomailu täällä tehty. Tilasimme kanapaketin, johon kuului myös jälkkäripiirakka. Asetuimme romanttisesti partsille kynttilän valoon syömään. Ateria oli KFC:n tapainen, isossa pahvipönikässä oli mehukkaita fried chicken köntsiä (ainakin kolmelle), erikseen oli purkitettu perunamuusi, ruskea sipulikastike ja coleslaw-salaatti. Jälkkäriksi kokonainen browniepiirakka pehmoista suklaamössöä pähkinöillä. Kanoista ja piirakasta jäi reilusti myöhemmäksikin. Hintaa koko aterialla oli 340 pesoa eli noin 21 €. Kyllä kelpasi ja pikkumarketista ostettu punaviini ruokajuomana. Loppuilta menikin parvekkeella lämpimästä tuulesta nauttien ja blogin parissa. Niin paratiisimainen ensimmäinen päivä takana, onko tämä vain unta, josta kohta herään?OLYMPUS DIGITAL CAMERA