Meitä haettiin delfiiniretkelle klo 8.30. Tämäkin oli scubatekin järjestämä ja tutut sedät olivat siellä. Saimme myös tänään privaattiretken. Puimme tutut märkäpuvut päälle ja kiipesimme vesikasseinemme kumiveneeseen. Emme menneet tänään meren puolelle, joten matkanteko oli rauhallisempaa kuin valasretkellä. Lähdimme veneellä meidän hotellille päin. Siellä edustalla on yleensä delfiinejä, mutta sen verran kaukana rannasta, että ei kannata lähteä uimalla bongailemaan niitä. Pian näkyi muutama delfiini. Koska delfiinit uivat paljon nopeammin kuin me, opas yritti asettaa venettä niin, että osuisimme heidän reitilleen. Pulahdimme veteen, mutta ilmeisesti delfiinit lähtivät saman tien menemään. Vettä oli meidän alla 10-30 metriä. Ympärillä näkyi vain sinistä vettä. Kaukana meidän alla näkyi kaksi vaaleata hahmoa uimassa, kaksi delfiiniä. Kohta niitä näkyi kauempana. Uimalla niitä oli vaikea saada kiinni joten nousimme pian takaisin veneeseen.

Delfiinit eivät olleet uineet kauas. Ne näkyivät kohta uiskentelevan muutaman kymmenen metrin päässä. Vaikka pysäytimme veneen ihan viereen, ne livahtivat näkymättömiin nopeasti. Olimme kohta taas snorkkeleinemme vedessä. Kolmen vesiskootterin väki oli tullut myös delfiinejä katsomaan. Olimme hetken aikaa paikallamme. Delfiinit säikähtivät skoottereita ja uivat meitä kohti. Pian ne näkyivät muutamien metrien päässä meistä. Ne kävivät pinnassa ja uivat syvemmälle. Kauneutta parhaimmillaan. Oli mahtavaa vihdoin nähdä delfiinit kun oli itse vedessä. Pääsimme nauttimaan hetkestä.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Delfiinit vedessä

Nousimme taas veneeseen kun delfiinit olivat menneet. Pian ne näkyivät olevan taas vähän kauempana. Kohta olimme taas uudelleen vedessä. Delfiinit näkyivät nyt meidän alla. He eivät uineet kovaa, joten saimme seurata heitä noin minuutin verran.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pikkusatamassa

Parin tunnin ytimekäs privaattireissu oli lopuillaan. Ihmettelimme, mitä tuosta olisi tullut jos meitä olisi ollut 15 turistia yrittämässä näkemään ujot eläimet vedessä. Ei varmaan mitään. Matkamme viimeinen ostettu retki oli sitten finaalissa. Saimme kyydin hotelliin, jossa asetuimme suihkun jälkeen lepäilemään noin tunniksi.

Iltapäivällä lähdimme Papeeteen tekemään shoppailuja ennen tanssireenejä. Ostin Marchesta Monoi-öljyä keikkakäyttöön. Kävimme Hinano-kaupassa, josta tuli viemiseksi molemmille hinano-toppi. Le Palais des Glaces, pienijäätelökauppa, oli meidän välipalamesta tänään. Minä valitsin suklaa- ja mangopallon. Antilla oli pipari- ja maitosuklaapallo. Erittäin fantastista jätskiä. Mangosorbetti oli täyteläistä mangoa ja suklaa todella suklaista. Antin piparipallo maistui piparitaikinalle.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Paras jätskipaikka

Klo 17 alkoi Teraun tanssireeni. Tämä oli nyt edistyneiden tunti. Vanhemmat tädit tanssivat ennen tuntia ihanaa aparimaa, johon olisin halunnut saada koreon. Lyhyen alkutekniikan jälkeen me opettelimme tänään aparimaa O Tahiti, sen nopeatempoista alkuosuutta. Toivottavasti loppu käydään läpi vielä ennen kuin lähden. Tunti meni hujauksessa. Nopean opettelun aikana ei ehdi miettiä kelloa, koska täytyy keksittyä koko ajan ja sitten tunti loppuukin. Meillä olisi mennyt vielä bussi hotelliin kuuden jälkeen, mutta yksi ystävällinen tanssija heitti meidät autolla.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vuorossa oli päivän toinen suihku hikisen reenin jälkeen. Menimme seitsemän jälkeen ravintolaan syömään. Siellä on torstaisin tahitilainen tanssishow, joka alkoi seitsemältä bändin rumpumusiikilla. Valitsimme molemmat syötäväksi paistettua keksimuruilla leivitettyä lohta ja oikeata muusia, mikä oli erittäin hyvä valinta. Kahdeksalta alkoi show yli kymmenen miestanssijan pitkällä haka-esityksellä. Sitten oli naisten vuoro. Heidän tanssi olikin sitten ihan erilaista kuin olin tottunut. He olivat lähes koko ajan varpaillaan ja jalat aika suorina. He tekivät jaloilla hyvin pientä liikettä. Lantio ei liikkunut mihinkään. Ajattelin, että onko tämä jotain naisten hakaa. Välissä tuli ihan oikea aparimasoolo. Oletin, että naiset vaihtavat asuja sillä aikaa, mutta ei heiltä vaihtunut kuin osa asusta, yläosa pysyi samana. Pian tuli yleisön osuus. Hitto, olisin halunnut näyttää ihmisille, että osaan, mutta tämä kummallinen tanssityyli oli aivan outo. Olin yhtä pihalla kuin kaikki muutkin yleisön naiset. Sitten oli myös miesten vuoro. Se oli tutumpaa meininkiä minun mielestä. Odotimme koko ajan, että milloin ’ote’at alkavat, mutta sitä ei tapahtunut. Ryhmä lopetti tunnin sotaisan hakailun jälkeen. Voin sanoa, että meidän keikat ovat tuohon verrattuna erittäin laadukkaita. Tanssityylejä on enemmän, asuja on enemmän.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPaikka: Tahiti, French Polynesia